Sider

mandag 30. april 2012

Bounty

Forrige uke laget jeg Bounty. Jeg synes de er veldig gode, samtidig som de ikke inneholder sukker eller hvetemel eller noe annet magen min reagerer på. Magen min har nemlig blitt uvenn med sukker og hvetemel igjen, og stort sett for mye karbohydrater, så sakte men sikkert skifter jeg over til lavkarbo-kosthold. Og skal jeg først endre kosthold, så skal jeg jammen med ha med godbitene i tillegg!

De ser ikke så utrolig flotte og delikate ut, grunnet min latskap. Jeg gadd ikke å la de stå i kjøleskapet i en halv time etter jeg hadde formet dem, slik at det var mulig å dyppe dem i sjokolade, så jeg helte heller sjokolade over dem.

Her kommer oppskriften:

1 dl Sukrin (jeg brukte melisvarianten)
50 g kokosfett
50 g meierismør
1 dl kremfløte
1 dl kokosmelk
250 g kokos
150 g mørk sjokolade ( jeg brukte en blanding av 55% og 70%)

Først må du smelte smør, kokosfett og sukrin. Dette blander du sammen med alt det andre, unntatt sjokoladen. Når det er gjort er det bare å sette hele blandingen i kjøleskapet i 1 time, og vente. Etter 1 time skal blandingen være grei å jobbe med. Da kan du forme den slik du vil, og sette de i kjøleskapet igjen, før du dypper dem i sjokolade. Eller du lar latskapen og fristelsen ta overhånd, og du smelter sjokoladen og drypper den over.

Nå må du NYTE dem! (Hvis du liker kokos...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar