Sider

søndag 13. mai 2012

Jeg vil dele av mine goder

Idag har jeg bestemt meg for at jeg vil gi litt av det jeg tjener til et barn på Filippinene. Det er mange der som ønsker å gå på skole, men som ikke kan fordi det koster for mye for dem. Skole og utdanning er billetten deres ut av fattigdommen, for med en utdanning får man seg en god jobb, som igjen gir såpass godt betalt at de har råd til mat og en plass å bo.

Da jeg først så at de trengte penger til å sende folk på skole tenkte jeg, det kan noen andre gjøre. Men så tenkte jeg meg om en ekstra gang. Hvorfor skal jeg absolutt tviholde på pengene mine, i tilfelle jeg finner et par sko jeg har lyst på, eller finner ut at jeg "trenger" nye klær? Jeg har jo absolutt mer enn nok, selv om jeg alltid vil ha mer.

For å sende et barn på High School i 1 år koster det 800 kr. Jeg synes jo i utgangspunktet at dette er mye penger. Men Jeg synes også at det er verdt å gi de pengene for at et barn skal få muligheten til skolegang.

For å sende en ungdom på college koster det 2800 kr i året.

Hvis du har lyst å dele av dine goder, kan du ta kontakt med Wenche Thorkildsen på facebook, så får du de informasjonen du trenger. Så vidt jeg har forstått kan beløpet deles inn i mindre beløp over en periode, istedet for et engangsbeløp.

Dette er ikke ment å skulle gi noen dårlig samvittighet, eller å være et press. Det er ment som informasjon og inspirasjon. Har du lyst har du lov :)


3 kommentarer: