Sider

søndag 21. april 2013

Fra reiseblogg til sykehusblogg

Da ser det ut som at denne bloggen blir endra fra å være reiseblogg til å bli sykehusblogg. Tenkte det kunne være greit å skrive oppdateringer her, så kan dere som ønsker å følge med gå inn her å lese. Det er selvfølgelig bare å ringe eller å sende meldinger i tillegg da blir jeg bare glad!

Dag 6 på sykehuset. For de av dere som ikke vet hva som skjer så er jeg altså innlagt på St.Olavs med svangerskapsforgiftning. Jeg ble innlagt på tirsdag, fordi jeg hadde høyt blodtrykk, protein i urinen, og blodgjennomstrømningen i navlestrenger var litt dårlig, så lille gull fikk litt lite næring.

På fredag fikk jeg derimot veldig gode nyheter! Blodgjennomstrømningen har normalisert seg og blitt helt fin, så nå får han alt han trenger av næring og oksygen. Du kan si lettelsen var stor da jeg fikk den beskjeden!

Foreløpig er alt ganske stabilt. Blodtrykket ligger jevnt over på ca 130-140 over 85-90. Det er litt høyt i forhold til hva som er optimalt, men legene betrygger meg og sier at det er ingen fare så lenge det holder seg slik.

Det som vel er mest nagativt for tiden er at jeg skiller ut en god del protein. På en skala fra 0-4 ligger jeg på 3, og den bør helst være på 0. Men blodprøver viser at jeg foreløpig har nok protein i kroppen til at det går bra. Blodplatene er visst også noe de er opptatt av å følge med, for de skal visst ikke synke så veldig, og prøvene viser at det ikke er helt optimalt, men fortsatt ingen grunn til noe stor bekymring.

Legen som var innom idag var veldig rolig og grei, og hun sa at det så fint og stabilt ut :)

Lille skatten har veldig fin og jevn puls, den ligger mellom 140 og 160, og legene er veldig fornøyde både med pulsen og med at han beveger seg mye. Han viser tydelige tegn på at han trives godt i magen. Så jeg satser på at han får være huleboer i mange uker fremover!

Målet er å klare å ha han i magen til svangerskapsuke 34, det er den 14.mai, så jeg krysser alt jeg har om at det skal skje. Og han må gjerne være lenger hvis alt ser bra ut med oss da :)

Jeg er utrolig takknemlig for all omtanke og forbønn! Det betyr utrolig mye å vite at vi har så mange fantastiske mennesker rundt oss som står sammen med oss. 

3 kommentarer: