Sider

mandag 22. april 2013

Dag 7

Da var det på tide med en ny oppdatering fra denne dagen.
Dagen startet med et litt forhøyet blodtrykk, på 137/97, og +4 på protein i urinen. Begge deler hadde altså steget litt fra igår. Men leger og jordmødre holder hele roen. Så da gjør jeg også det.

Legen kom innom en tur før frokost, etter jeg hadde fått tatt noen blodprøver. De måtte sende ei fra laben for å få det til til slutt. Blodårene trekker seg sammen, og er vanskelige å finne, så jeg er ganske blå.. Men hun fra laben klarte det fint.

Legen sa at han lille tassen, som vi har valgt å kalle Robin, nok ikke vil få være så veldig lenge til i magen. Da jeg spurte hva lenge betydde, så mente hun at han nok ikke fikk være i flere uker til. Så da håper jeg på mai måned.

Alt ser bra ut med Robin så langt. CTG-en viste en fin og jevn puls på ca 150, og han beveger seg fortsatt mye. Han hikker støtt og stadig, noe jeg leste i ei bok at er et sunnhetstegn. Så jeg tar med meg alt som er positivt :)

Jeg har også vært på ultralyd igjen, for å sjekke blodgjennomstrømningen. Jeg fikk beskjed om at det såg fint ut, men at de ville sjekke igjen i morgen også. Jeg vil tro at det kanskje betyr at noe ligger i grenseland. Men de følger jo så godt med, at Robin vil ikke få tid til å ha det vondt før de reagerer. Men de forsikret meg som sagt om at det såg fint ut. Han får det han trenger av næring og oksygen. Og om jeg nevnte over, så tyder jo fortsatt alt på at han har det fint og trives.

Blodprøvene ser også greie ut, det er jo selvfølgelig noen av verdiene som ikke er helt optimale, som f.eks at jeg har litt lavt nivå av proteiner, siden jeg skiller ut såpass mye, men de har full kontroll på meg, og sier at det er greit, enn så lenge.

Blodtrykket har sunket litt i løpet av dagen og, så det er fint. Nå ligger det på 127/93, som er fint og stabilt for meg for tida. Det er stort sett rundt der det ligger.

Legene og jordmødrene er veldig koselige og snille, og de passer godt på meg og Robin. De kommer ofte innom og hører hvordan det går, og spør om det er noe jeg trenger. De fikser alt for meg :) Så det er litt luksus å få være her, spesielt når jeg føler meg såpass fin i formen, og har ork til å bevege meg litt rundt.

Så det var dagens. Ikke så mye nytt. Det holder seg ganske stabilt. Skulle helst sett at proteinutskillelsen  hadde gått litt ned, men foreløpig sier de at det går fint, og de sjekker så ofte at det ikke har tid til å bli veldig gale før de handler. 

1 kommentar:

  1. Hei Katrine,
    Så er du kommet i samme situasjon som jeg var for 38 år siden. Vi bodde i Oslo og jeg hadde ikke familie og venner rundt meg. Nå ser jeg at jeg ikke hadde noe å være redd for, men sånn føltes det ikke den gang! Jeg ble overvåket akkurat som du og fødte (naturlig) tre uker før terminen. Alt gikk kjempefint!

    Akkurat i disse dager ser jeg reprisen på programmet " Historier ved livets begynnelse", fra en obs. avdeling på Ullevål(tror jeg)Når man ser ting på avstand forsår en hvor godt de passer på - og det er trygt. Så fint at du fokuserer på alt som er positivt. Det hadde desverre ikke jeg lært betydningen av den gangen. Lykke til med alt som ligger foran deg! Kommer nok innom bloggen din for å se hvordan du har det!

    Klem fra Inger T (svigermor til Marie)

    SvarSlett