Sider

fredag 26. april 2013

Verdens fineste Robin

Verdens fineste Robin ble født i går morges, kl 10.05. Han kom med keisersnitt, som ble bestemt ca kl 8.30 samme morgen. Prøvene mine hadde forverret seg, så de torte ikke å vente lenger. En gråtende og shaky meg ble kjørt ned til operasjonsstua for å bli klargjort til keisersnitt, Kristian kom hakk i hæl.
Operasjonen gikk veldig fint. De gav oss god informasjon om hva som skjedde, og Kristian var helt fantastisk  ha ved siden av meg. Men noe som aldri vil bli glemt er den fantastiske lyden av Robin som gråt når han ble tatt ut av magen. Har gråt høyt og lenge, det var virkelig god lyd i han. Og det var ikke bare Robin som gråt da, for å si det slik. Tårene rant hos både meg og Kristian.
Lettelsen og gleden over å høre at det var liv i Robin, og i tillegg få se en sterk, men bitteliten barnekropp var ubeskrivelig.

Han veide 1355 gram, var 40 cm lang og hadde en hodeomkrets på 28 cm. Han er verdens nydeligste!! Han har også mye mørkt hår på hodet :)
Vi er helt betatt av han, og nyter å sitte nede på nyfødtavdelingen og holde på han i timesvis.


Se på den stolte pappaen! 

2 kommentarer:

  1. Ja det er et fantastisk øyeblikk det å få holde sitt eget barn i armene. Kan gått forstå at dere er veldig stolte over sønnen deres.

    Håper at alt står bra til med dere alle tre.
    Ha en god helg - klem fra Bergen

    SvarSlett
  2. Åh, hallo. Kristian ser så stolte ut! Eg smile :-)

    SvarSlett